Pages

Sunday, 11 July 2010

nota untuk Farah Diana..

Salam Dee..

Cantik betul awak aritu..tak puas mata memandang..berseri2 betul pengantin nih..
Awak, saya mintak maaf saya nanges kat kenduri awak..peluk awak beriya-riya macam orang mati mak..huhu..habis tiara atas kepala awak kan..drama queen!

Perasaan bercampu baur..sedih pun ya, gembira pun ya..rindu sudah pasti..

Diana yang Maya sayang..awak selalu buat saya ketawa..dengan awak boleh manja2..sebenarnya saya ni keras cam batu, tapi bile kawan dengan awak, licha n tim..saya pun cair..hehehehe..
Saya tahu saya ni moody, salu je termarah, terkasar bahasa..mintak maaf banyak2.. tapi ketahuilah saya sayang korang..

Jadi bile mengenangkan hari istimewa licha n tim yang dah terlepas dek kerana tuntutan kerja, saya betul2 berharap dapat datang kenduri awak..memeriahkan, tolong2 mane patut..
hari nikah awak saya kena g meeting..jadi hari sabtu, saya bajet mesti datang awal..berjanji bagai nak rak dengan Hilmi dan Suci..nk jumpa sama2..nak jumpa Licha n Tim...tuhan sajelah yang tahu rindu saya kat korang ni..tapi kalo pegi sorang, sure awak akan tanya, mane ummi, fiqri, adik2..maka saya decide nak bawak semua org..
maka, pagi Sabtu, saya tolong teman ummi hantar barang..dan terlewatlah pulang kerana bagi laluan orang tua bersembang, nak mencelah tak sampai hati..Nak bersiap tup tup dah kol 2..
paling tak dapat nak terima, atas kecuaian sendiri tak perati kad betul2..
mungkin saya dok ingat awak cakap nak kawen kat masjid..kad pulak tertinggal di pejabat..
maka saya sampailah di sungai penchala..huhu..kecewanya tuhan aje yang tahu..dah terbayang2 muka kawan2..Ya Allah..kami merancang Tuhan menentukan..maka saya mula la meleleh air mata..pastu nanges sedu2...ummi tegur, nape nanges, cam tak redha tuhan uji sikit..tapi ntahlah..kecewa kot..
tapi mujurlah sg.buloh tu dekat..Tim tolong sms alamat, dan Kg. Kubu Gajah tu saya biasa pegi..
itulah kesah saya nak menyampaikan diri ke kenduri kamu..sebab itu saya tak dapat tahan hujan nak turun kat bahu pengantin..
Dengan ibu pun nak berjasa, dengan kawan baik juga tak dilupa..pohon ampun dan maaf ya..
ralat betul gambar pun takde..tapi takpe la..semua masih segar dalam hati dan minda..senyuman manis awak kite ingat sampai bila2..hehehe

akhir kata, selamat melayari bahtera rumah tangga..banyakkan bersabar dan toleransi..selamat bercinta hingga ke syurga..!!! :)

kisah orang kecik..

Kisah yang diceritakan oleh makcik ku..berlaku 22 tahun yang lepas..

Ada dua beradik, kakaknya berusia lima tahun dan adiknya 3 tahun..Opah dari kampung datang dan adik cakap begini..

Adik: Nenek datang...
Kakak: Bukan nenekla, opah...
Orang kecik panggil opah, orang besar panggil mak..
Adik: Pura-pura paham..

Hehehe, sekian terima kasih.

Aku rasa cerita ini sangat kiut..baru sahaja dilipurlarakan bulan lepas..