Pages

Wednesday, 18 October 2006

puasa..

puasa: menahan diri dan nafsu..erm..nafsu ni ade macam2 jenis..
tapi selalu je tinggal lapar dan dahaga.. itulah kata Nabi..

2 hari lepas mase aku dok tengok Buletin Utama, ade la satu slot Dr. Fadzilah Kamsah.. kata die "kalo dah tak tutup aurat, memang tak dapat ape-ape melainkan lapar dan dahaga.." aku ketawa masa tu sebab teringatkan orang yangbaca berita tu pun tak pakai tudung..sebijik kena kat die la.. betul jugak tu..sebab pose tu bukan setakat tak makan n minum, tapi mesti solat, tutup aurat..dan lain2 lagi..

semalam, aku ifthar dengan rozaina, kat subang parade..ade la dua budak pempuan yang sangat la mendedahkan aurat..singkat lagi ketat..aku bersangka baik, ingat depa non-muslim.. so, kitorang dok sembang2 la sambil tunggu waktu berbuka..haha..mase nie budak dua orang nie pun berbuka same..maka terngiang2 kata2 Dr. Fadzilah Kamsah sekali lagi..

i bet that they didnt pray too..huhu..

so, tinggallah lapar dan dahaga..maybe pada diorang kena pose supaya boleh la beraya kot..
ape nak jadi...?? astaghfirullah..