Thursday 7 August 2008

nak kawen pun tak sempat!!

AgrobIS= Agrobiodiversity Information System

AgrobIS ni dah membelenggu hidup kami kat SR (my center-my workplace) for years..especially these few months. we have developed a database to accomodate the utilization of agricultural biodiversity. and next week, AgrobIS will be launched during MAHA 2008 (www.mahaexpo.com). we have been working 7 days a week for nearly two months now..

and today, one of my colleague said this..
"Aiyaa..agrobis ni dah mengorbankan banyak masa-masa kita nak bersosial..nak kawen pun tak sempat.." haha..kelakar gaks..bcoz most of us are bachelors and still in our 20's. kalo selalu camni, mmg tak kawen la..bile nak caik pakwe/makwe kalo asik berkurung siapkan database...huk huk huk!!

aku pun terpikir, aku ni makin lama makin kurang bersosial dengan masyarakat. aku tahu, pegi keje, balik keje..bercakap dgn jiran tetangga pun dah "berat mulut"..aku hanya akan senyum je bile berselisih..

workload will never ends..neverr....i felt uneasy jugak la, sebab bersosial nih penting gaks..kena tengok senario semasa, jadi manusia..

aku tatau la ape aku merepek..tapi pasni aku kena seimbangkan aktiviti aku..jasmani,rohani,emosi,intelektualiti,dunia, akhirat..

hrmmm...mase tulih posting ni aku masih dalam bilik meeting..so camane??

No comments: