Pages

Thursday, 26 May 2011

Tepi sikit!!! Raksasa nak laluuuuuu

Huargghhhh...!!! Pinggir pinggir...
Aku ke Pasaraya Warta hari ni bersama staf aku, telah didekati oleh seorang MAKCIK RAMPING bermekap tebal.. lantas menyerahkan dua keping kertas (dua ye bukan satu) seraya berkata.
Dik, nah..(sambil hulur kertas)..Jangan amek hati ye..."

Ya..sila teka apekah kertas yang diserahkan kepada aku oleh makcik ramping berbedak tebal itu????
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Iklan pelangsingan badan..

Aku rasa nak jadi raksasa nak baham dia mase tu tapi kontrol..
Sebab-sebab mengapa aku terasa nak telan makcik ramping bermekap tebal ialah:


  1. Sungguh tidak sopan. Aku berdiri kat situ bersama staf aku. Kalau betul nak menyebar maklumat sila hulurkan kertas tersebut kepada orang sebelah aku yang ramping juga. Tidak perlu double standard..

  2. Tak perlu mengayat aku dengan ayat cliche berikut.. "Jangan amek hati ye..." Aku rase dah berapa ramai syarikat pelangsingan approach aku yg montel ini di Mall yang besar lagi mewah tapi mereka hanya menerangkan dengan sopan (dan aku ok je, chill dan tak jadi raksasa pun) kerana mereka tidak berkata "Jangan amek hati ye..." selepas memberi kertas itu

  3. Hei pompuan, kalau ye pun nak caik pelanggan, jangan lupa jadikan sopan sebagai modal, setakat ramping dan mekap tebal tak jalan OK.

    Sekian.

1 comment:

Che Kay said...

memang tak pandai marketing!