Thursday 23 February 2006

jatuh terjelepukkkk...

erm.. 15 hari yang lalu.. ada seseorang telah melamar aku.. huhu..tak terkata.. dia soh fikir.. aku pun fikir..dan terus fikir.. 9 hari yang lalu, aku ke jakarta-bandung.. bercuti sambil belajar kononnya.. belajar apa?? belajar membeli belah.. bila teringatkan insan tu.. aku berfikir..nak ke tanak.. berani ke tak berani.. cuba menduga hati sendiri.. yang sememangnya keliru.. lagi celaru.. seperti mahu.. tapi.. ada tapi..?? tapi tak tahu kenapa.. aku cuba lagi.. seperti mahu.. cuba lagi.. tapi masih ada tapi.. kenapa hati aku ni tanak.. tanak bulat membuat keputusan.. cuba sedapkan hati yang keliru.. maya istikharah dulu.. tapi harus tunggu.. munajat dulu.. 5 hari yang lalu.. bertemu insan lain.. tiada plak rasa ape2 yang pelik.. tapi masih ada yang tak kena.. cuba ingatkan orang yang ku temui 15 hari yang lalu.. aku tanya hati.. sudah ada jawapan?? hati aku diam membisu.. kosong.. kenapa?? aku terus tertanya-tanya.. aku pulang ke Malay tanpa sebarang jawapan.. 2 hari yang lalu.. aku gelisah.. fikiran celaru.. hati keliru.. menangis tak tentu.. kerana aku rasa ada sesuatu yang tak kena teringat insan yang ku temui 5 hari yang lalu panik.. panik.. panik.. tergendala urusan aku.. panik kerana hairan.. mengapa orang lain.. dalam hati dan fikiranku.. teringat pesan sahabatku.. "kita asyik ketawa..nanti menangis" kemungkinan aku telah jatuh hati.. pada insan yang ku temui 5 hari yang lalu.. aku panik lagi.. camane boleh jadi macam ni?? parah..parah.. apa harus aku katakan apa insan yang ku temui 15 hari yang lalu.. apa harus aku lakukan?? yang dikejar nanti tak dapat.. yang dikendong berciciran.. Ya ALLAH, sesungguhnya aku keliru.. takut.. mata lahiri mengaburi mata hati.. apa sebenarnya yang berlaku? yang di sini ingin tahu.. yang di sana langsung tak tahu.. tunjukkanlah jalan terbaik buatku.. bantulah hambaMu yang buntu ini..