Tuesday 22 May 2007

MAYniac

Bulan 5 2007 ni agak mencabar rohani jasmani btol la..

GAJI
Haa…alhamdulillah gaji naik 15%. Senyum la semua orang..jgn harga barang naik udah le..

Nasi lemak
Tgh makan nasi lemak ni..dapat mase punch card..ade akak tu bagi..hehe rezeki

RAPD
Bulan ni, budak praktikal berkeliaran kat MARDI. Jenuh gak nak handle 7 orang..Tapi ade bebudak ni meriah skit la lab ni..ade assistant..heheheMAsalahnya ialah problem aku ialah experiment RAPD yg aku buat blom ade result, kat mane lagi la yg salah, aku pun tak tahu..takpe..dont give up..geram~

Kickboxing
Pada bulan ini aku terpaksa menyerah kalah terhadap kickboxing yg agak menggugat prinsip muamalah aku..

Duit
Bulan ni la paling kopak/kering selama beberapa tahun bekerja..adeh..

Mother’s day
Aku nangis dalam bilik air..ehehe..
Kisah bermula dengan aku yg stress pasal kete yg tayarnye dah botak, brek bunyi la..seme nak kena tukar/servis..budget mmg burst la kan..tetiba my mum dengan kuasa yg ada telah mencadangkan my uncle pinjam my cute car with tayar depan yg botak nak bawak balik kampong..bengang la beb..maksudnya seme problem kena diselesaikan b4 my uncle sampai..orang baru nak survey harga tayar..saiz tayar..ishh..

p/s: my uncle from johor. Nak travel balik perak, jauh mak aaiiiihhh..so, dia fly to KL, then naik kete balik perak..

Maka, maya yg tak pandai berlakon ini tidak berjaya meng’cover’ ketidakpuasan hatinya terhadap emaknye. Maka maya yg rasa bersalah telah cobe meminta maaf pada emaknya kerana telah membuat perangai...bukan dapat forgiveness tp my mum got angry..hambur aku dgn perkataan yg aku takleh nak terima bcoz I was there seeking for forgiveness…. dah la tak bagi aku peluang nak explain nape aku “meragam” camtu..so aku masuk bilik air..sob sob sob huwaaaa..!!Mak aku kate aku berkira..mmg la aku agak keberatan nak serah kete kat orang..kalo aku ikut sekali takpe la..sayang kete..pastu takut jadi pape aku yg takde duit ni gak la kena layan kete tu..huuuhu jenuh la nak melawan kata hati yg mcm tanak bagi kete tu..setan byk le katakan..amek mase gak aku nak positifkan diri..ingat.. “sekarang kite tolong orang, in future kite susah insyaAllah tuhan permudahkan, tolong kite..” kate2 ni aku guna nak pujuk diri aku yg degil dan kedekut nie..huhuhu

Engine Oil vs Water
Setelah kete pulang ke rumah, lima hari terpisah..kuat gak die keje..lebey 1000 km. so aku nak buat baik la kat kete sendiri… Plus..kerana terlalu bersemangat nak menyelesaikan masalah engine stutter yg perpunca dari kesumbatan throttle valve. Nak carik throttle valve, tetiba teringat nak boh air radiator, maka telah ku tuang air dalam chamber engine oil.seme pasal distracted by the throttle valve (alas an..hikhikhik!!) adeh sekali lagi..duit lagi..Stupid act selama 15 saat ini bakal menghabiskan gaji aku sebanyak RM 200+++++

p/s: Surf savoc.net. website savvy owner kongsi masalah n penyelesaian plus buat aktiviti berfaedah..hehehe agaknye tuhan bayar cash, sbb aku buat perangai kat mak aku..sorry ummi, I luv you..

Langsir
Tetiba aku jadik penjahit langsir yg berjaya…haaha..fendy n dayang merupakan pelanggan yg berjaya juga..haha..bengong dah nie

Ape lagi??Ntah le..ade beberapa hari lagi sebelum menjelang JUN..hopefully semua berjalan lancar..ameeennn

No comments: