Wednesday 22 September 2010

kedewasaan yang diuji

Salam..

Sepanjang hidup aku, aku lihat pelbagai masalah.. masalah aku, masalah orang lain.. masalah keluarga..dan macam-macam lagi lah. Maha Suci Allah yang telah mengurniakan kita AKAL dan IMAN untuk menyelesaikan masalah...

Pastu aku terfikir, apa agaknya ujian untuk aku.. sebab masa tu masih muda remaja, terlintas di fikiran agaknya bagaimana aku akan bertindak dengan masalah yang menimpa..

Masalah sudah pun datang bertandang..
Sungguh aku tak sangka aku diberi kekuatan untuk terus bertenang dan rasional.

Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? Al-Ankabut, ayat 2

Semoga aku tabah mengharunginya..amin...

1 comment:

Che Kay said...

amin..... semoga maya tabah menghadapi segala dugaan.