Wednesday 1 September 2010

maya ijau kuat cemburu

Aku rasa dah 6 bulan ya ummi pakai personal assistant (PA)..Aku tak ingat bila sebenarnya Kak Ida datang umah aku.. Kak Ida adalah seorang PA yang efisien.. kuat kerja.. rasanya boleh demam Kak Ida kalo diseksa suruh bergolek2 selama 6 jam…hehehhee..

Ummi seorang usahawan yang berjaya.. Ummi OKU yang kuat semangat.. OKU bukan halangan untuk Ummi perjuangkan jihad bisnes beliau. Ummi kuat kerja..sama cam Kak Ida..memang padan diorang berdua ni..

Dulu masa aku dengan Ummi je.. Aku ade juga terasa bestnye kalo ummi ada PA, takde la dia penat sangat bila dia keluar berurusniaga sendirian, kadang2 bila ada kat umah, kaki jadi tegang, urat belikat bersimpul..demam sebab semua kena buat sendiri..susah hati kalau Ummi balik lewat. Aku pulak kerja tak tentu masa, asyik out station…huhuhu.. Alhamdulilah, dengan adanya kak Ida semua orang gembira kerana semua tak perlu susah hati lagi..

Cuma ada satu perkara..

Sekarang aku cemburu..

Cemburu sebab ummi dah jarang panggil nama aku..

Dulu.. “Maya, ambikkan ummi air..”, “Maya, tolong sapu minyak kat belakang ummi..”

Sekarang.. “Ida..itu…Ida ini…” Cemburunya aku sebab kurang peluang aku nak berkhidmat untuk Ummi..

Mungkin aku yang tak efisien..

Tapi patut ke aku cemburu atau aku patut bersyukur dan berlapang dada sebab ummi aku makin ‘senang’ dengan bantuan Kak Ida..??

No comments: