Pages

Monday, 10 October 2005

Malaysia Bumi Bertuah

alhamdulillah kita di malaysia selamat dari segala musibah..
sedih betul bila tengok berita saudara-saudara kita di selatan Thai yang tak henti-henti disiksa..ditembak sesuka hati..hilang dengan misteri..kita kat malaysia ni sibuk dengan bazar ramadhan.."erm..nak makan ape ya berbuka petang nie??" orang kat sane dok pikir "selamat ke..dapat ke aku nak bertemu dengan hari esok..?? "
tapi tu la hakikatnya..kita sebenarnya dilimpahi nikmat yg tak terkira. negara aman, terhindar dari musibah.. kat pakistan tu dah 20,000 ribu orang mati akibat gempa bumi. dah la bulan ramadhan..sejuk plak tu..yang tersepit di celahan blok batu bangunan apa la nasibnya sekarang..

kita masih.."ish..kuih raya, baju raya, langsir raya.." aku pun camtu gaks..

Malaysia memang bumi bertuah..jangan la kita di bumi bertuah ni lena dibuai nikmat..memang la kena bersyukur..tapi jangan lupa, kena mengajak kepada kebaikan dan MENCEGAH KEMUNGKARAN..ramai yang selalu terlepas pandang bab cegah kemungkaran nie..ish.. ditakuti nikmat ditarik balik jika kita terus terlepas pandang atau saja malas nak pandang..

p/s: Alhamdullilah akhirnya dapat juga semua umat Islam di Palestin mengunjungi Baitul Maqdis dengan aman..tanpa ada diskriminasi umur dan sebagainya..semoga nikmat ini kekal selamanya..ameen!!!

No comments: