Tuesday 18 October 2005

Update la blog awak..BzzzTt!!

hehe..tu la kata Rozaina tadik..cheh..!! tak pasal2 kena sebijik.bukan apa..aku tak sihat last week. mula2 tu kena sakit kepala, sakit perut,demam,cirit birit..huhu,lembik gaks la..dengan selambanya aku mintak MC lebih kat Dr. sbb tak larat..tu la citer minggu lepas..alhamdulillah dah ok.

psst...pastukan dengar citer masjid Al-Falah USJ berwajah baru..dah lama sebenarnye. tapi aku yg tak pegi jenguk.so ahad lepas pegi la dgn adik..memang cantik masjid tu..konsep yg cuba ditonjolkan: Masjid Nabawi. Boleh tahan la cantiknye..but unfortunately diri ni alergik kat carpet masjid tu.. (tanak pegi dah masjid cantik tu..huhu..) teruk kena alergy attack semalam. berpuluh-puluh kali bersin..takde mood dah petang tu..sampai bengkak mata teman..banyak betul dugaan Ramadhan nie..arini pun masih ade lagi saki baki alergik tu..

just now kena panggil dek Encik Noordin-admin-dapat kursus "bagaimana mengisi borang quotation" hehe..banyak lagi kena belajar pasal pengurusan admin nie. rupa-rupanya sebagai RO takyah susah-susah cari quotation..isi borang, pejabat yang urus..geram gak sebenarnye, sbb takde org ajar camtu..membazir tiga minggu mengadap benda tu..(but then, belajar dari kesilapan lebih mudah ingat kan..)

encik Noordin kate.. "dalam SKT (Sasaran Kerja Tahunan) ade kena tugas awak tulis quotation,carik quotation.." aku pun jawab la.. "saya tak tahu..hehe.."--buat muka blur.. haa..aku pun sambung " kirenye pejabat la yg buat la yer.." die pun jawab.. "tahu takpe.."

diakui aku memang blur..Encik Noordin tanye annual leave berape pun aku tak tahu..bayangkanlah baru je abis blaja pastu keje main2 kat UM, tup tup masuk sektor kerajaan yang penuh dengan prosedur, format..bla..bla.. isy..aku alergik ngisi2 borang nie..sebab selalu buat salah isi borang. tapi kak dayang aku kata dah setahun nanti akan pandai le..i hope so..

haa..pagi tadi aku pegi SPA-suruhanjaya perkhidmatan awam-. g gatal2 amek test Peg. Penyelidik Q41. sape soh die panggil aku yg dah dapat keje nie.hehe.. dah die soh pegi aku g le. saje le..nanti kalo ade member2 tanye ape jenis2 soklan yg die tanya, leh la aku bagi hint.. sekarang jawab pakai komputer.takyah bawak pensil pemadam. tapi punya la ngantuk siap tersengguk depan monitor..hehe..well soklan die more to sahsiah diri n minat. so belasah aje la..

contoh soklan:

anda membuat keputusan berdasarkan:
A akal fikiran
B kata hati

yang mane yg lebih teruk
A tidak adil
B tidak simpati

yang mane lebih menarik minat anda
A sesuatu yang telah dirancang
B melakukan sesuatu secara spontan

jika diberi peluang anda mahu menjadi : tukang kayu
ya/tidak

jika diberi peluang anda mahu menjadi : elektronik
ya/tidak


anda tahu apakah separuh hayat dalam radioaktif
ya/tidak

banyak gila la soklan nye..ngantuk gile..sume main klik aje. kalau dulu2 sibuk menanda kertas OMR kan..tak sempat nak mengantuk!
tapi tu dulu...

then mase kat tingkat bawah tu, aku nampak kaunter SPR-suruhanjaya pilihanraya-maka tergerak la nak mendaftar sebagai pengundi..keskeskes!! baru nak mendaftar..yea yea 5 tahun lagi boleh la mengundi, last year punya melepas..jenuh kena bebel..
so sesape yang masih belum mendaftar..rajin2 la mendaftar..pastu jangan lupa mengundi..laksanakan tanggungjawab anda..(ini pun akan dipersoal oleh Allah nanti--kenape tak pilih pemimpin yang baik di kalangan kamu..kenape pilih yang lagho..) pastu kalo tak ngundi, dok mengeluh sana sini..mengutuk sane sini..takyah je la..orang cam ni tak layak bercakap..sebab sape suruh tak jalankan tanggungjawab..kan???

wallahu a'alam..

No comments: