Friday 16 December 2005

status kerjaya..

ewah, cam best je tajuk..
aku baru je lepas melepas rindu kat 3 orang girlfren aku kat UM. masing2 nampaknya dah ada hala tuju. makin berkeyakinan nampaknya. terharu pun ade.sedih pun ade terkenang mase suka duka..dee:orangnye kiut miut, kononnya dah gemuk balik..sampai bad mood dibuatnya..macam2 la dee nie..kalo gitu maya nie hari2 bad mood nengok badan sendiri. haa, dee dah sambung master--cryopreservation+chemistry!! ku doakan semoga mudah perjalanan yang bakal ditempuhi..licha plak-- cryopreservation+molecular biology. fuuhh..hebat!! tim?? tim pun hebat..die dapat sambung keje lagi..tim kejenya kena jaga minah 2 orang tadik..eh silap! sape jaga sape ntah..tim bakal mempelopori bidang biologi molekul plak! Caiyook tim!!

aku?? aku jugak blum sambung master. tercabar gak la rasanya bile member2 dah sambung master..(but think positive!!) tapi takpe.sebab kat MARDI ni banyak benda2 kecil yang memberi impak besar dapat aku belajar.benda2 kecik yang mase kat UM dulu aku buat tak endah. 2 minggu lepas aku bertungkus lumus buat literature review on Citrus, Durian, Mango.. untuk IRPA and Rancangan Malaysia ke-9. huhu, rase cam nak tepu, sabtu ahad pun datang keje.tapi itulah namanya belajar. aku sebenarnya rasa lega jugak bila ada rasa camtu. bcoz itu maknanya aku sentiasa akan belajar benda baru..sebab aku ada sedikit rasa risau if dah keje nanti dah malas nak belajar. but in my case, ari2 kena baca journal papers, book, reports. mase kat UM mane ade aku wat menda2 tu.banyak main. terima kasih MARDI. aku tahu tak lama lagi peluang aku plak untuk sambung master dan sahut cabaran yang akan datang.

haa..lagipun aku rasa dah okay kat sini..2 bulan lepas aku macam siput. dok terperap dalam bilik sendiri baca buku..sekarang keje aku banyak sampai nak jenguk blog pun tak sempat..

No comments: