Sunday 9 December 2007

O.kay.you


DISABLED. KURANG UPAYA.KERUSI RODA.

haaa...aku dapat peluang untuk menguji keprihatinan rakyat Malaysia..
seperti yang tertera dalam previous post..

semalam, bila bangun pagi, rase dah boleh pijak skit2.. boleh la jalan pakai tongkat..maka aku teruskan jugak plan nak g PC Fair kat KLCC, bergaya dengan tongkat ummi (tongkat orang stroke tu..) semangat tak?? heheh.

dapat sms dari kawan2 yang prihatin..(terima kasih) tapi kena jawab dah ok, sbb bole g KLCC.
LRT: dapat duduk dalam train..hehe..teringat iklan si Adlin.

well perjalanan tu agak lambat la. adik bongsu kena slow down jalan dengan kakak yang pakai tongkat. baru la aku paham maksud kurang upaya. semua jadi susah. if sebelum ni, multi-tasking is very easy, tapi bile bertongkat, nk cek sms pun kena stop walking..huhu..

bile jalan tu semua orang pandang..macam tu la kite memandang diorang selama nie..bile sampai kat ctu, haa..mencabar jugak nak jalan..maklumla..slow, ade tongkat..ade jugak orang yang hampir jatuh terlanggar tongkat sakti i..hehe..tapi seme tak jadik marah sebab OKU..namun ade juga yang selfish, main langgar je orang bertongkat ni..

beli dah selesai membeli belah..tiba masa untuk ke TANDAS..huih..panjang btul Q untuk semua pintu toilet..aku pun nampak simbol seperti di atas, dengan mesej " Kepada OKU, sila minta kunci tandas daripada petugas" aku pun mintak la..hehe..bestnye toilet yang besar, bersih nih.. alhamdulillah, sekejap je dah selesai..

bile balik, nak Q LRT, dapat privillage beratur di pintu yang terdekat..depaaaaaannnn sekali..n of course dapat duduk dalam train..

begitulah perjalanan seharian aku sebagai OKU. kepada mereka yang prihatin, terima kasih. semoga keprihatinan rakyat Malaysia akan bertambah-tambah selepas ini..

sekian, terima kasih..

No comments: