Saturday 26 April 2008

teman..

salam,

posting ni saya tujukan untuk sahabat, Mohd Khalil Al-Haqq..
tiba2 dia muncul di sacrosanct..saya amatlah terkejut dan gembira dia masih ingat pada saya..

kawan saya ni, kami panggil dia Haqq. glamer budak ni..sebab dia unik la..jalan laju, jovial, artistic, pandai nyanyi..kami berjumpa semasa matrikulasi di kolej kurniawan tahun 2000.

dah 7 tahun++ zaman matrikulasi berlalu..kalo saya berjumpa kawan2 matriks, pasti ada yang bertanya "Haqq ape citer ye? sape tau?", "Die masuk uni/kolej mane eh?", "Ade orang kata Haqq masuk tentera..betul ke??"...masing2 tersenyum sendiri mengingati kenangan kat kolej dulu..and last year bile Haqq masuk tv, masuk Nokia contest tu gempar jugak la..kecoh seme kawan2, tak sangka ramai yang excited...hehe, btw, congrats Haqq, u guyz won a trip to Rome right? wah wah..best tu..

kite bukan pernah sembang sangat pun kan Haqq, tapi kolej tu bukan besar sangat kan..salu jumpa..satu pengalaman yang takleh lupa la ni..(dunno Haqq ni ingat ke tak...) tapi penah la one nite i was studying in a tutorial room, then dengar cermin bilik tu yg mengadap hostel lelaki ada orang baling batu..mula2 seram gaks..pastu dengar suara panggil.."maya..maya..maya.." kuat lak tu..hahaha..kelakar la..bile dijenguk Haqq punya keje..ilang seram, tapi dok gelak2 je..

lagi satu, mase dah abes matriks, masing2 sibuk ambil info kawan2, cam autograph pun ade..maklumla pasni masing2 akan berpisah.. saya pun amek gak, n i asked Haqq to write sumthing in my own 'autograph'..and he wrote "Sesungguhnya Mohd Khalil Al-Haqq pernah berkawan dengan Maya Ijau". pendek je..masa tu rasa cam pelik dan kelakar..ayat terpendek dalam buku tu..yela org lain tulih berjela2..

tapi kan Haqq, since 7 tahun dah berlalu, bile baca balik sentence tu, baru la jelas maknanya..
memang kite pernah berkawan..hihi..
nice to have u here, visiting my blog, this posting is for you..take care!