Wednesday 19 November 2008

Q44

banyak btul nk citer ni..kena buat posting baru..heheh

nak citer pasal interview..
last saturday, i went for an interview--nak naik pangkat (Q44)..nape cepat sangat? sebab aku dah layak, aku da lulus exam..jadi nama naik untuk interview..
cuaknye toksah citer..kalau aku perform with flying colors takpe le..ni tak, publication 4 jek..huhu
risau tatau nak jawab..tambah plak aku yang straight foward ni, tersalah jawab depan panel bukan boleh reverse balik..

aku tatau nk baca ape lg..sbb byk sangat yg tatau..bidang pertanian ni luas huhu...
aku pun tido..sbb penat keje, hari sebelum tu, kena defend research proposal..

esok pagi tu,bangun awal..tahajjud, baca Quran (carik ketenangan dan kekuatan) pukul 6 pagi aku mula hantar SMS da kawan2 baik, keluarga, adik beradik, ibu bapa, rakan2 sekerja, pohon doakan semoga urusan dipermudahkan.yakin doa senjata mukmin....tapi aku masih berdebar..cuak ooiii..

tetiba Alarm handphone aku bunyi, tone die tu lagu Muadz, rentaknye cam tentera..(nama pun alarm, nak kasik bangun pagi..hehe..) tetiba semangat datang..hilang semua takut..bcoz i thought of sumthing..

interview ni cuma ujian kecik. ape sangatlah berbanding orang yang nak pegi berjuang, menyerahkan nyawa di jalan Allah..(malu sendirian..) kalau diizin tuhan, balik interview, aku luka pun tidak..erm..malu2..

aku pun melangkah dengan lebih tenang pagi tu..alhamdulillah the interview went well, biasa la aku merapu..hihi..

mari terus berdoa, moga aku dapat..kami semua dapat...amin..amin..