Pages

Friday, 20 January 2006

RM5

masih ingat duit kertas RM5 yang lama..??
warna ijau, gambar belakang die cam ade taman..


sesungguhnya aku dah lama tak menyakat member. dan pagi tadik berjaya!

di pagi jumaat yg indah lagi berseri ini, aku, kak dayang, suria dan azuan telah bersama2 mencari sarapan pagi tepi hadapan masjid jamek tepi MARDI HQ.. we had our breakfast, n together we went to the counter to pay our breakfast..
azuan bayar guna note RM5 yang lama tu..then, aku plak bayar, i gave the man RM10 and asked him the old RM5 note as change. hehe..

maya: yeayy..!! dapat duit lama. lama dah tak tengok duit nie. lama btol..azuan, awak penah tengok betul2 tak duit nie? ada satu benda saya nak tunjuk..
azuan: iye ke.. ape die yang awak nak tunjuk?? (sambil menyibuk2 tengok duit tu..)
maya: jap la..nak cari..ish..mane plak die.. ( mase tu tengah tengok belah belakang duit tu-yg ada gambar taman)
azuan: ape die??
maya: kejap le..ish..tadik ade..haaa...nie die.. (maka note RM5 tu berpindah tangan kepada azuan..)
azuan: mane...?? ape die nie..
maya: cuba tengok betul2..ade..
azuan: ape die?? (azuan yg tinggi lampai tu pun mengangkat duit tu sampai duit tu betul2 kat depan muka die..)
maya: tak nampak ke..?? ish..bak sini duit tu..!
(azuan pun bagi duit tu..aku pun buat2 la tengok..)
azuan: (still nampak macam konpius..)
maya: nie haa..tadik ade tukang kebun kat sini.. (sambil menunjuk kat duit tu nye gambar..)
azuan: heh?? (die pun tengok balik kat duit tu..)
maya: die dah masuk dah la..panas dah nie..matahari dah terik...tu la lambat sangat tengok..

muahahaha!!! jaga2 cik salmah..saya datang nie...

1 comment:

Koleksi Bonda said...

nak tanye...duit lame ni masih ade lagi dekat u tak ?? law ade nk jual tak ? respon dgn email kt dyaelliyacollection@yahoo.com or gadis.skut@yahoo.com...TQ ^^