Pages

Thursday, 17 August 2006

Petua 'Tahan Lama'

hehe..baik punya!!!

KELAPA PARUT
Utk lebih tahan lama,....selama 2 tahun. Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja. Gunakan pada 31 December 2006 Dan sebelah lagi pada 1 January 2007 . Wah?..tahan sampai 2 tahun kan?...

NASI/LAUK
Biar tahan lebih lama,...jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria. sebab tu lauk cepat basi. ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.

BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS
Barangan emas bila dah terlalu banyak dikenakan zakat. Tapi kalau untuk lebih 'tahan lama',...bayar la zakatutk barang kemas tu atau pakai saja. Kalau tak,..tetiba hilang atau kena curi,...padan muka korang,.ha haa

PAKAIAN TAHAN LAMA
jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat
elak guna washing mach..
jangan jemur bawah mentari terik
elak guna bleach..
jangan bawa mandi kat beach.

gantung bila d simpan
cuci guna air jeram/hujan
jangan bagi pinjam kat kawan!!!

'PINJAM BAJU MEMBER.... BAJU SENDIRI SIMPAN'

KERETA
Lepas beli, simpan kat garaj..
tutup elok2.. jangan bagi angin masuk..
jangan bagi abuk masuk.. jangan bagi wap air masuk.
bayar loan bulan2.. sampai abis loan.. gerenti tahan lama..

KENYANG
Kalau nak tahan lama..
sebelum makan baca bismillallah dan doa..
akhir makan.. doa dan ucap alhamdullillah..

UMUR
umur nak tahan lama????
jangan merokok!!! rokok nak tahan lama ???
jangan hisapp......!!!!
P/S: jangan hisap benda-benda yang dilarang...
sendiri mau ingat hahaaa....

TIDUR
nak tahan lama tak tidur malam- rajin-rajinlah tidur siang

HUBUNGAN
bertahan lama dalam persahabatan/hubungan
Jujur dan ikhlas.



SELAMAT BERTAHAN LAMA
~sentiasa terbuka dan rasional~

No comments: