Friday 20 January 2012

Jangan dekat!

Salam.

Ujian Allah.

Pengajaran: Allah masih sayangkan saya, menjauhkan saya dari fitnah dunia iaitu ZINA.

Firman Allah swt:

وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيلًا 
 “Dan janganlah kalian mendekati zina. Sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.” (Al-Isra’: 32) 
( And come not near unto adultery. Lo! it is an abomination and an evil way)

Saya dipertemukan dengan satu situasi yang membuka mata saya sebesar-besarnya. Nak cerita pun terasa keji kerana kalau Allah tak lindungi, mungkin saya berada dalam situasi tu. Namun Allah masih sayangkan saya, lindungi saya dari fitnah dunia.

Sampai di telinga saya, berita seorang lelaki yg pernah cuba masuk line nak memperisterikan saya, beliau telah terjebak dengan zina dan telah dengan jayanya membuntingkan gadis tersebut.

Rasa nak muntah kerana jijik.
Berjubah dan berjanggut. "sudah puas dengan dunia, mencari akhirat kononnya" (ayat beliau pada saya) akhirnya terjebak dengan helah syaitan. Moga Allah ampunkan dia.
Jika iman saya tak kuat, saya mungkin terjebak dengan ayat-ayat manis beliau pada masa itu, mungkin saya berada di tempat gadis itu sekarang! Na'uuzubilla minzaalik!

Jauhkan aku Ya Allah dari dosa besar ini. Huhu..

Saya kena berusaha keras untuk menamatkan zaman bujang saya dengan segera supaya fitnah yang satu ini tak datang menyapa lagi. Jika tiada jodoh saya di dunia, tolonglah Ya Allah, lindungilah saya dari bencana besar begini.

Amin.

No comments: