Pages

Friday, 24 April 2009

budak bertuah!

bile cakap pasal syurga apa korang terbayang??

aku terbayang: ape yang terdetik di hati pasti akan muncul depan mata.."tadddaaaaa...!!!" (siap dengan sound effect)

tu la yang aku rasa sepanjang berada di Turki.
mungkin agak keterlaluan bunyinya..tetapi itulah yang kerap berlaku di sini..

dalam erti kata lain, aku bertuah. tak pernah aku rasa sebertuah ini, dan aku panjatkan jutaan kesyukuran (dan lebih dari itu) pada Allah..kerana selalunya perjalanan hidupku ini terasa sukar dan mencabar..terutamanya di tanah air..

even En. Haliloglu juga mengakui betapa bertuahnya aku..kerana dalam kebanyakan insiden dia ada bersama..
dan sama-sama kami mengucapkan syukur..

bayangkan berada di tempat asing, sorang-sorang, bahasanya asing, tapi masih dapat berkawan, dapat keluarga angkat, sipi-sipi nak jadi menantu jutawan..haha..dalam erti kata lain, aku yang ternganga-nganga sebab tak paham ni pun ramai yang sayang..hehehe..banyak betul perkara yang dipermudahkan.. Alhamdulillah..

kalau nak disenaraikan di sini..boleh..tapi mungkin ada yang akan berkata.."eleh..takde la bertuah mana pun, biasa je.."
jadi aku bagi contoh la..
Aku pegi jalan-jalan Kayseri..aku terdetik "best gak kalo aku dapat beli tudung dan skirt labuh sebelum aku pulang ke Erzurum.." tambah skit.."kalau dapat, alhamdulillah..tak dapat mungkin boleh cari di tempat lain.."
tak lama lepas tu, aku dapat dua tudung dan satu skirt yang dihadiahkan oleh keluarga-keluarga angkat..alhamdulillah..

tak ke bertuah namanya tu??
terfikir jugak, kalau begini eloklah aku mintak yang best2..(tamak pulak bunyinye..) tapi dalam masa yang same takut gak terlintas benda2 tak baik..dan jadi kenyataan..

erm..ntahla..

aku doa, Umat Islam yang sedang ditindas di mana sahaja, diberi kekuatan, kemudahan, kesabaran dan kemenangan. amin!

and the list goes on and on.... :P

4 comments:

Anonymous said...

Yess,you do bertuah Maya :)

cik murni izar said...

hoho~sonot nye!!
eh nya, ade ke tudung2 turki yang macam tudung febret mu itu? alaa..yang ummi suke tuh la. ehhehe, ade?

maYA IJau said...

owh..tudung feveret takde la..
akak caik2 jugak, at least sama material die..tapi depa byk pakai satin la..yg kilat2 tu, kite mase sesuai pakai kaler2 gitu..huhu..
daku akan terus mencari, dan jika jumpa, siapla ku borong..hehehe

cik murni izar said...

yeh! yeh! borong banyak2! ade bawak kad meriah? :P