Wednesday 22 April 2009

mixed feelings..

sejak pulang dari Kayseri (baru 24 jam..hehe) aku ada masalah emosi..
hari Ahad aku nanges..
hari Isnin aku ketawa..
hari Selasa aku marah..

Hari Ahad..
aku masih di Kayseri..enjoying myself berjalan2 di bandar besar..
dan malam tu aku nanges..semua orang panik kejap..
nanti la aku buat posting khas pasal tu...

Hari Isnin..
perjalanan pulang ke Erzurum..naik keretapi 16 jam..dah lame berzaman tak naik keretapi nih..so menarikla, permandangannya yang terungkap dek kata2..sangat cantik!!
sampai di rumah dalam kol 1p.m., solat dan terus ke Fakulti..kerja!!!
Di sana, SSR dah mula..aku sampai, DNA extraction were in progress..
ada dua warga baru.. Emre dan Esra..
Emre ialah graduate student Encik Haliloglu yang belajar di Hatay, dan Esra adalah undergrad student yang baru join the lab..so meriah la makmal dengan gelak ketawa, macam2 lawak ada semalam..
aku join la mane2 yang aku paham..maklum la mereka cakap dengan bahasa ibunda..

Hari Selasa..
Aku pegi Fakulti lambat skit, sebab bangun lambat dan aku nak selesaikan kain baju yg nak dicuci, cuba set up internet connection kat umah..dan macam2 lagi la..dalam kol 11 aku sampai fakulti, kena bebel dengan En. Murat..risau katenye..
maka kerja diteruskan..aku buat keje aku, dan yang lain sibuk dengan SSR, aku nak join tapi aku tak paham kan..so aku buat keje aku..ada sedikit upset la sbb nk jugak tahu..tapi aku fikir aku kena fokus..jangan tamak..
pastu kami pegi makan..bos belanja..makan Adana Kebab..
balik lab, sambung kerja..ambik gambar pokok..pastu bersedia untuk solat..
aku naik atas, amek wudhu', kemudian turun ke bawah untuk ke surau, selisih dengan en. Murat..dia buat muka.."ha..nak ke mana ni, apsal takde kat makmal??" mcm aku buat salah besar..aku malas nak jwab, aku teruskan langkah aku ke bawah..jadi baru die paham aku nak solat..aku pissed off gile, sebab rase macam tak dipercayai, macam la aku salu ngulor ke hape ke..die pun kejar aku dan cakap, tolong doa untuk die..aku cakap, doa sendiri la..die kejar lagi..aku kate blah la..aku pun solat..ada saki baki marah lagi..tapi aku tetap include dia dalam doa aku..
bile aku kembali ke makmal, aku pun cakap face to face kat die, jangan tinggi suara dengan saya, kalau nak tanye, tanye elok2..pastu aku cakap, kalau tak percaya pada saya, toksah kawan dengan saya...hohoh..aku cakap omputih la, ada yg tolong translate, tapi tatau la..btul ke idak terjemahan die tu..jenuh die mintak mahap..nasib la..cik maya ijau da naik angin..
sebenarnye aku terkilan dengan diorang ni, tak berapa nak solat..sedih sangat bila terkenang hal ni..lagi 5 minit kol 5, aku tengok semua rang kalut nak balik..dan baru aku dapat tahu yang Emre dah nak balik Hatay..ohoho..sangat sedih..such a nice guy, ingat boleh kerja sama2 seminggu ke..sebab bidang kami sama..sedih sebab aku baru tahu dia nak balik..jadi tak sempat nak mingle btul2..nak bertanya macam-macam...huhu...
tapi satu soalan penting yang aku berjaya tanye.. dan dia jawab..dia bujang..hahahah!!!

jadi sebab itulah aku ada masalah emosi hari ini..sekian terima kasih.
agenda seterusnya ialah mencuci stokin, tudung dan labcoat.

2 comments:

murniizar said...

hoho! lame tak tgk kamu marah nya! mesti cik murat sgt takoottt!! ahahah! padan muke~ :)

Che Kay said...

sabar ye dek non.....