Pages

Saturday, 11 April 2009

ini adalah tajuk

aku sorang2 kat umah. jam kol 5 petang hari ni aku patut :
1) jalan2 bersama baby arif yang comel
2) pegi umah zelish, makan sedap2
3) pergi birthday party Aisyah Nur
4) pergi makmal prepare barang2 untuk kerja hari isnin

apa yang dapat aku buat ialah hanyalah No.4.

sebab..

aku sakit kepala..sejak dari bangun pagi tadi.
sakit kepala yg kalau dibiarkan boleh menyebabkan muntah..nak kate migraine tempat sakit nye bukan di tempat migraine..kesimpulannya sakit kepala lah..
makanya, aku terpaksa batlkan semua acara2 menarik hari ini..untuk mengelakkan dari menyusahkan pelbagai pihak jika aku sakit nanti..

aku pun berjalan kaki balik umah, untuk menghilangkan bosan, amek gambar macam-macam seperti:
1) pokok2 yang baru nak megeluarkan daun, menunjukkan musim bunga akan sampai tak lama lagi
2) ranting2 pokok yg masih belum berdaun..
3) sign board yang kalo dibaca cam kelakar bunyinye
4) lorong berjalan kaki yang redup diteduhi pokok2
5) pasangan cintan cintun yang berjalan kaki berpegangan tangan
6) orang ramai yang sedang berjalan kaki
7) orang ramai sedang duduk2 di kerusi
8) pasaraya yang baru merasmikan pembukaannya

kepala sakit lagi ni..layan..

kemudian pulang ke rumah rasa seperti nak buat nasik goreng..
jadi aku:
1) masak nasik
2) potong bawang besar dan bawang putih
3) tunggu nasik masak sambil makan strawberry cicah chocolate pudding
4) hiris 'sujuk' yang seakan2 sausage tetapi lebih enak
5) tetiba rasa malas nak goreng nasik
6) jadi ku campakkan semua bawang, sujuk dalam nasik yang sedang menggelak tu...
7)bukak peti ais, carik ape lg yg boleh dicampak masuk..jumpa kacang merah dan cheese..campak masuk..
8)boh garam skit..rase boleh tahan..
9) tunggu nasik kering..
10) makan

dan sekarang saya kenyang dan sakit kepala..
takpe la.., buang dosa..
malas nk makan panadol, i hate drugsss!!! it makes me dizzy..

4 comments:

Kay Faizal said...

daku simpati!

cik murni izar said...

kalo saket sgt makan je la panadol tuh. kang pengsan sengsorang sesape tatau tau! dengarlah nasehat adikmu ini. ahahah~poyo ok?

maYA IJau said...

sakit kepalaku berpunca dari kurang air rupenye..seharian ku memikirkan puncanya dan akibatnye bertambah pening, nak kate lapo, setengah periuk nasik (periuk kecik ye) da makan..stramberi, kacang hazel, coklat..hahaha!!
pastu daku bantai air sebanyak 1200ml baru ilang sakit itu.. badan bertoksik rupenye..die nk flush tapi tuannya tak tarik flushhhhh..hehee
i'm ok now..alhamdulillah!! and i didn't take the panadol~

cik murni izar said...

ahaha~btol2, tak cukup air pon leh penin. :P